Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009

Ύμνος εις την Ελευθερία του διαδικτύου

Από: tzimako
Προς: Άπαντες
Θέμα: ελευθερία διαδικτύου

Πρόσφορο, και δωρεάν, έδαφος στην ελεύθερη διατύπωση των σκέψεων αποτελούν τα ιστολόγια, όπου ο καθένας μπορεί να εκφράζεται, να δημιουργεί, να κρίνει και από παθητικός δέκτης να γίνει ενεργητικός πομπός. Με αυτή τη λογική λοιπόν άρχισε και το παρόν ιστολόγιο στο οποίο διατυπώνεται ο προβληματισμός μας σε μια πληθώρα κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών θεμάτων.

Αλλά τι εστί ελευθερία;
Μην είν' η Ελευθερία Αρβανιτάκη;Ίσως.
Μην είν' η Ελευθερία ή Θάνατος. Μπορεί.

Για να δούμε όμως το θέμα στα σοβαρά.

Αντιγράφω από το λεξικό Τεγόπουλος-Φυτράκης (ήμανε και είμαι καλός στην αντιγραφή μοναδικέ και μοναχικέ μου αναγνώστη).

ελευθερία κ. ελευθεριά (η) ουσ. ανεξαρτησία από κάθε βία ή επίδραση | το σύνολο των δικαιωμάτων του πολίτη σύμφωνα με τα συνταγματικά θέσμια | άνεση, ευκινησία | έλλειψη ηθικού περιορισμού

Αν και υπάρχουν Κασσάνδρες που υποστηρίζουν πως διαδίκτυακές απόψεις λογοκρίνονται θα τολμήσω να πω, αφήστε με να το τολμήσω, πως το διαδίκτυο αποτελεί, δυστυχώς ή ευτυχώς εσύ απόφασίζεις, το ΜΟΝΑΔΙΚΟ μέσο ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ έκφρασης. Ο καθένας μας μπορεί να εκδίδει τον εαυτό του και τις απόψεις του με τρία απλά βήματα που τα λέει ο οδηγός δημιουργίας ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ιστολογίου (αν κάνεις αριστερό κλικ πάνω δεξιά, εκεί που λέει δημιουργία ιστολογίου, ναι ακριβώς δίπλα από εκεί που συνδέεσε στο λογαριασμό σου).

Έτσι μακρυά από τον έλεγχο των κομμάτων, των συμφερόντων, του εκδότη, του αρχισυντάκτη λειτουργεί μόνο ο ηθικό έλεγχος.

Ηθικός έλεγχος γιατί ελευθερία δεν σημαίνει ασυδοσία. Όπως όλοι (;) γνωρίζουμε η ελευθερία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία (αλλά και η αξιοπρέπεια) του άλλου. Και όπως έχει πει ο συμπαθής Νίκος Δήμου η αξιοπρέπεια βρίσκεται στην κορυφή των αξιών. Και ως γνωστόν θα μου ανταπαντήσετε με το γνωστό τσιτάτο του Βολταίρου "διαφωνώ με ό,τι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες".
Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά κύριοι, ο Βολταίρος υπερασπίζεται τον προφορικό λόγο και όχι το γραπτό. Επιπλέον, όπως λέει και η λατινική φράση scripta manent (τα γραπτά μένουν). Τελικό σκορ 3-1.

Η υπεράσπιση της γνώμης του άλλου δεν ισχύει στην περίπτωση που έχουμε μάθει να λειτουργούμε άναρχα, χωρίς προηγουμένως να έχουμε ακούσει τις παρατηρήσεις και συμβουλές άλλων συνεργατών. Έτσι σε περιπτώσεις υπέρμετρης μαχόμενης δημοσιογραφίας όπου χάνεται ο ορθολογισμός και η ευαισθησία υπάρχει η δυνατότητα να "φιλτράρουμε" το γραπτό κείμενο ή να το διορθώσουμε. Και επειδή κανείς δεν θέλει να παίζει το ρόλο του μπάτσου, η ευθύνη των γραφομένων και η διόρθωσή τους βαρύνουν αποκλειστικά τον εκάστοτε συντάκτη.

Φιλικά,

tzimakos

Υ.Γ. Η ελευθερία έκφρασης δεν θα πρέπει να περιορίζεται σε θέματα τέχνης και σάτιρας (προσωπική γνώμη) και όταν δεν αφορά τα ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία κάποιου ή όταν συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου